ارتوکین تراپی

ارتوکین تراپی نوعی روش درمانی است که با تزریق به مفصل انجام می گیرد و مکانیسم دفاعی بدن را بالا برده و التهابات و درد را کاهش داده و تحت کنترل در می آورد. به این ترتیب عملکرد مفاصل را بهبود می بخشد. پروسه این روش به گونه است که خون از بیمار گرفته می شود و آماده سازی می گردد. پس از آن پروتئین های ضد التهابی و فاکتورهای رشد ( سرم خون ) به مفاصل یا تاندون ها و بافت های نرم اطراف تزریق می گردد. به این ترتیب درد کاهش یافته و به روند طبیعی ترمیم سرعت بخشیده می شود.

ارتوکین تراپی برای درمان آرتروز

در اغلب موارد از ارتوکین تراپی برای درمان آرتروز استفاده می شود. آرتروز زانو و لگن از شایع ترین انواع آرتروز هستند که تحت درمان با ارتوکین تراپی قرار می گیرند. این نوع روش درمانی از پروتئین خاصی به نام اینترلوکین استفاده می کند. این پروتئین نقش اساسی در داروهای ضد التهابی ایفا می کند. این روش درمانی التهاب و تورم را به خوبی تحت کنترل در می آورد. زمانی که این پروسه درمانی آغاز می گردد به همراه آن درد احساس می شود. مواد شیمیایی که در پروسه التهابی وجود دارند می تواند منجر به تخریب بیشتر مفصل شود. همچنین امکان دارد که در بافت های نرم باعث بروز اسکار شود.

ارتوکین تراپی

ولی ارتوکین تراپی با آزاد سازی IL-1 آنتاگونیست به مسدود کردنIL-1 کمک کرده و به این ترتیب پروسه التهاب محدود می شود. همزمان با این فرایند فاکتورهای رشد آزاد سازی می شوند که به این ترتیب تخریب بافت های ناحیه ( مانند غضروف ها ) به حداقل می رسد و سعی بر ترمیم و بازسازی بافت ها می شود.

امروزه علاقه زیادی به روش ارتوکین تراپی دیده شده است. بسیاری از بیماران با روش ارتوکین تراپی شاهد تغییرات خوبی بوده اند و نرخ موفقیت این روش به نسبت بالا است. مخصوصاً زمانی که از روش های دیگر نتیجه ای حاصل نشده باشد.

دکتر کاوه قرنی زاده متخصص ارتوپدی و فلوشیپ تعویض مفصل با بهره گیری از تکنیک های نوینی به درمان انواع بیماری های و جراحی های ارتوپدی می پردازند. برای مشاوره و تعیین وقت قبلی با شماره های ۰۹۲۱۶۶۸۲۴۵۴ – ۰۹۳۹۰۹۴۲۴۹۴ تماس بگیرید یا اینستاگرام را دنبال کنید.

درمان آرتروز با تزریق prp

حتماً با روش دیگری به نام PRP آشنایی دارید. ارتوکین تراپی با روش PRP تقریباً شباهت دارد. در روش PRP هم خون از خود فرد گرفته می شود. با این حال آماده سازی این دو روش کاملاً با هم متفاوت است.

برای انجام این روش نیاز است که در ابتدا با پزشک خود مشورت کنید و در صورت نیاز این روش برای شما انجام می شود. در صورتی که آرتروز در مراحل پیشرفته باشد احتمالاً این روش تاثیر چندانی نخواهد داشت.

نتیجه گیری

امروزه روش های غیر جراحی بسیاری برای کنترل درد ناشی از آرتروز وجود دارد که می توانید با مشورت پزشک بهترین و مناسب ترین روش را انتخاب کنید.
منبع : https://www.bouncehealth.com.au/orthokine-therapy.html

20 − دو =