تعویض مفصل ران با کمترین میزان تهاجم

در تعویض مفصل ران minimal invasive total hip arthroplasty (MIS THR)، مفصل مصنوعی جایگزین مفصل ران می شود. برشهای مختلف جراحی جهت انجام این عمل وجوددارد.این روش، بسیار ایمن و موثر می باشد

در روش تعویض مفصل ران با کمترین میزان تهاجم، هدف، جایگزین کردن مفصل مصنوعی به جای مفصل آسیب دیده است. با این تفاوت که برش  کوچک تری(کمتر از ۱۰ ساتیمتر)  با حداقل اسیب به عضلات ایجاد میشود .این روش در کنترل درد و تسریع روند بهبودی موثر می باشد.

این روش با بی حسی نخاع صورت می گیرد و محل برش ها بر اساس جثه ی بیمار و ماهیت شیوه تعیین می شود.تصاویری از بیمار بعد از جراحی می باشد:

تعویض مفصل ران با کمترین میزان تهاجم

در این روش از پروتز های بازسازی کوچکتر و به اصطلاح معروف استم کوتاه استفاده  می شود.

در تعویض مفصل ران با کمترین میزان تهاجم، فرد به مدت یک تا دو روز در بیمارستان بستری می شود. بعد از جراحی، احتمال ناراحتی و ناتوانی به حداقل رسیده که با مصرف دارو قابل کنترل می باشد. بهتر است هر گونه درد و ناراحتی را به پزشک اطلاع دهید. میزان ناراحتی و درد بعد جراحی، اغلب برای بیماران قابل تحمل بوده و به سرعت برطرف می گردد.

تعویض مفصل ران کم تهاجمی.jpg2

دوران نقاهت تعویض مفصل ران با کمترین میزان تهاجم

روز جراحی، جراح شما  برنامه ای از فعالیت ها و باید و نبایدهای بعد از جراحی را در اختیار شما قرار می دهد، که ممکن است برای چند هفته بعد از مرخص شدن از بیمارستان ادامه پیدا کند. در صورت رعایت مراقبت های گفته شده از سوی پزشک متخصص ارتوپدی ، جراحی میزان موفقیت بالاتری خواهد داشت.

مزایای تعویض مفصل ران با کمترین میزان تهاجم نسبت به سایر روش های درمانی

قبل از انجام این جراحی، بررسی عواملی از جمله ماهیت مشکل مفصل ران و سلامت جسمانی بیمار باید مورد بررسی قرار بگیرد. تمام افراد گزینه مناسبی برای این شیوه نیستند، به خصوص افراد چاق و یا افرادی که بد فرمی شدید در ناحیه مفصل ران دارند.

افراد لاغر، بدون بد فرمی های شدید، بهترین گزینه برای این جراحی هستند.

اهداف تعویض مفصل ران با کمترین میزان تهاجم

• کاهش درد
  • سرعت بهبود بالا
  • از دست دادن خون کمتر