جراحی تعویض مفصل لگن در جوانان

جراحان سال ها بر این باور بودند که جراحی تعویض مفصل لگن ، بایدد در افراد مسن انجام می شد. زیرا کسی از مدت زمان پایداری پروتزهای استفاده شده در جراحی مطلع نبود. با گذشت زمان و پیشرفت طراحی ایمپلنت ها، مواد بهتری در ساخت پروتزها به کار برده شد و دوام آن ها نیز افزایش یافت.

اغلب افراد جوان، فعالیت و تحرک بدنی زیادی دارند و نمی خواهند با درد و یا محدودیت های حرکتی زندگی کنند. در صورتی که ناحیه لگن آسیب ببیند و یا دچار آرتروز شود، قطعا فرد با محدودیت های حرکتی مواجه خواهد شد.

جراحی تعویض مفصل لگن در جوانان

بهترین نوع مفصل مصنوعی لگن

جراحی تعویض مفصل لگن ، از جمله اقداماتی است که به تسکین درد، بازیابی قوای عضلانی و بهبود دامنه حرکتی کمک می کند. این جراحی دوره نقاهت بسیار کوتاه، و عوارض کمی دارد. حتی در برخی موارد، روش های جدیدتر جراحی مانند resurfacing توصیه می شود، در این شیوه ها، استخوان بیشتری حین جراحی حفظ می شود، و هم چنین از مواد فلزی و سرامیکی استفاده می شود، که نسبت به پروتزهای قدیمی، طول عمر بیشتری دارند.

جراحی تعویض مفصل لگن ، از جمله اقداماتی است که به تسکین درد، بازیابی قوای عضلانی و بهبود دامنه حرکتی کمک می کند.. این جراحی  به وسیله دکتر کاوه قرنی زاده متخصص ارتوپدی انجام می شود . برای مشاوره برای انجام این جراحی با شماره های 09216682454 – 09390942494 تماس بگیرید.

با این وجود، اگر مفصل مصنوعی خراب شود، ممکن است نیاز به انجام جراحی ترمیمی و مجدد باشد.

قبل از جراحی، حتما با پزشک متخصص خود مشاوره داشته باشید و در مورد عوارض احتمالی، مراقبت های بعد از جراحی تعویض مفصل لگن و یا دوره نقاهت، سوالات خود را مطرح کنید. تصمیم به انجام این جراحی، تصمیمی است که تا آخر عمر بر کیفیت زندگی شما تاثیر خواهد گذاشت.

دلایل انجام جراحی تعویض مفصل لگن

رهایی از درد، علت اصلی انجام جراحی تعویض مفصل لگن در جوانان می باشد. ممکن است این درد در ابتدا خفیف باشد، اما به مرور زمان شدت می یابد و می تواند باعث شود تا فرد به سختی راه برود و یا انجام برخی کارها برایش سخت تر شود، به گونه ای حتی فرد قادر به انجام کارهای ساده و روتین خود نیز نمی باشد.

تشدید درد می تواند بر سایر قسمت ها نیز تاثیر بگذارد، به طور مثال، زمانی که سعی دارید فشار را از روی لگن بردارید، این فشار را بر روی کمر انداخته اید و دچار کمر درد خواهید شد. بسیاری از بیماران گزارش داده اند که درد آن ها تنها دو روز بعد از جراحی، به طرز چشمگیری کاهش یافته است.

در صورتی که فردی دچار شکستگی لگن شده باشد، و یا تشخیص تومورهای استخوانی، قطعی شده باشد، جراحی تعویض مفصل لگن در جوانان بایستی هر چه سریع تر انجام شود.