شکستگی بعد از تعویض مفصل ران

علل شکستگی بعد از تعویض مفصل ران

این فرم از شکستگی بعد از تعویض مفصل ران، در اثر زمین خوردن، تصادف و ضربات شدید به مفصل ران و پروتز ایجاد می شود. عواملی مانند ضعف استخوان ها به دلیل پوکی استخوان، و یا عدم تعادل فرد به هنگام راه رفتن، احتمال زمین خوردن و شکستگی استخوان را افزایش می دهند.

شکستگی-بعد-از-تعویض-مفصل-ران

علائم  شکستگی بعد از تعویض مفصل ران

– درد در ناحیه اطراف ران

– تورم و کبودی اطراف ران

– عدم تحمل وزن بدن بر روی پای آسیب دیده

– کوتاه شدن و یا تغییر شکل پای آسیب دیده

تشخیص شکستگی بعد از تعویض مفصل ران

جهت تشخیص شکستگی، ابتدا پزشک به بررسی و معاینه مفصل ران آسیب دیده می پردازد تا از عملکرد صحیح اعصاب اطراف ران اطمینان یابد. عکس برداری با اشعه ایکس و سی تی اسکن، از جمله تست های تشخیصی هستند که با ارائه تصاویر سه بعدی از ساختار استخوان، کیفیت استخوان را نیز مشخص می کنند.

آزمایش خون و سایر تست های آزمایشگاهی، اطلاعاتی مفیدی را در خصوص سلامت بدنی و آمادگی برای درمان در اختیار پزشک قرار می دهد.

درمان شکستگی بعد از تعویض مفصل ران

شکستگی استخوان بعد از جراحی تعویض مفصل ران ، یکی از عوارض بعد از جراحی است که به ندرت اتفاق می افتد. این حالت عمدتا در افراد مسنی که ضخامت استخوان های شان کم شده، و یا شرایط خاص پزشکی دارند، شایع می باشد. درمان این آسیب ها به وسیله دکتر کاوه قرنی زاده متخصص ارتوپدی انجام می شود . برای مشاوره برای انجام این جراحی با شماره های 09216682454 – 09390942494 تماس بگیرید.برای ارتباط با پزشک به آدرس اینستاگرام مراجعه می کنید.
  قبل از اقدام به درمان، مواردی هم چون:

– نوع و محل شکستگی

– سلامت جسمانی فرد

– کیفیت استخوان ها

– میزان سالم ماندن پروتز

بررسی و در نظر گرفته می شود. در بیشتر بیماران، جراحی تنها گزینه درمان می باشد. در صورتی که پروتز، محکم در داخل استخوان فمور قرار گرفته باشد، ابتدا قطعات استخوان جاندازی شده، سپس به وسیله صفحات فلزی و پیچ، فیکس میشوند.

در چنین حالتی، ممکن است نیاز به گرافت و یا پیوند استخوان به استخوان های ضعیف باشد.

گاهی در اثر شکستگی، پروتز اولیه از بین می رود، در نتیجه، پروتز جدیدی جایگزین خواهد شد. این شیوه جراحی، جراحی تعویض مجدد مفصل نام دارد.

دوران نقاهت بعد از جراحی تعویض مفصل ران

بعد از جراحی، جهت پیشگیری از عفونت، آنتی بیوتیک به بیمار داده می شود. داروهای رقیق کننده خون نیز از لخته شدن خون در پا پیشگیری می کند.

درد بعد از جراحی تعویض مفصل ران کاملا طبیعی می باشد، با این حال، جهت تسکین و کنترل درد، داروهای مسکن و ضد التهابی از سوی پزشک برای بیمار تجویز می شود.

فیزیوتراپی از دیگر اقداماتی است که بعد از جراحی، تجویز می شود، که به تقویت قوای عضلانی و بهبود دامنه حرکتی کمک می کند.

Source: https://orthoinfo.aaos.org