قیمت تعویض مفصل لگن

هزینه تعویض مفصل لگن و ران 1403

تعویض مفصل لگن و ران یکی از حساس ترین و مهمترین جراحی های مفصل ران یا لگن است که برای جایگزینی مفصل آسیب دیده ران به کار می رود. این جراحی برای افرادی مناسب است که به دلایل مختلف آسیب دیده و دامنه حرکتی بیمار را محدود کرده است. اما از سوالات متداولی که بیماران مطرح می کنند، میزان هزینه عمل است. به منظور آشنایی بیشتر با هزینه تعویض مفصل لگن و ران تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

هزینه تعویض مفصل لگن چقدر است؟

به طورکلی، هزینه عمل های جراحی به ویژه عمل هایی مانند عمل تعویض مفصل لگن یا تعویض مفصل زانو در افراد مختلف یکسان نیست. در حقیقت عوامل مختلفی می تواند در تعیین نهایی قیمت عمل تعویض مفصل موثر باشد. لذا در ادامه به بررسی عوامل اثرگذار در هزینه جراحی تعویض مفصل ران و لگن خواهیم پرداخت.

عوامل موثر در هزینه عمل تعویض مفصل لگن

بدون شک هر فرد دارای ویژگی های بدنی منحصر بفرد است، لذا شرایط جسمانی و بروز بیماری در افراد مختلف نیز متفاوت خواهد بود. این قاعده در خصوص تعیین هزینه های جراحی نیز صدق می کند، لذا فاکتورهای متعددی در هزینه نهایی تعویض مفل لگن نقش دارد که مهترین آن ها عبارتند از:

1- میزان آسیب دیدگی مفصل

یکی از اثرگذارترین عوامل در تعیین عمل جراحی میزان و شدت آسیب دیدگی است که بیمار دارد. تعویض مفصل ران یا لگن باتوجه به شدت آسیب به صورت جزئی و کامل انجام می شود. بدون شک هزینه تعویض مفصل کامل لگن به مراتب بیشتر از تعویض مفصل جزئی است.

2- نوع و قیمت مفصل مصنوعی لگن

یک عامل موثر در تعیین هزینه کلی عمل، قیمت مفصل مصنوعی لگن است. هزینه خرید مفصل مصنوعی لگن ثابت نیست و باتوجه به نوع و جنس مفصل متغییر است. همچنین، قیمت لوازم پزشکی در شرکت تجاری یا برندها متفاوت خواهد بود. از طرفی هر ساله به دلیل عدم ثبات تورم در ایران هزینه واردات لوازم پزشکی بالاتر خواهد رفت.

✍️ بیشتر بخوانید: شکستگی بعد از تعویض مفصل ران

3- تخصص و تجربه جراح

تجربه جراح، تجربه پزشک ارتوپد و تخصص در حوزه مفاصل مصنوعی و تعداد جراحی هایی که در این زمینه انجام داده از مهم ترین عوامل موفقیت جراحی است. از طرفی این عوامل می تواند در میزان دستمزد جراح موثر بوده و بر روی هزینه عمل تاثیر بسزایی داشته باشد. در مجموع دستمزد متخصصان با سایقه جراحی و مهارت بالا بیشتر از جراحان تازه کار است.

4- نوع بیمارستان و خصوصی یا دولتی بودن آن

به طور کلی، هزینه عمل جراحی در بیمارستان های دولتی کمتر از بیمارستان های خصوصی است. توجه داشته باشید که نتیجه جراحی به تبحر جراح بستگی دارد و نوع بیمارستان تاثیر عمده ای در نتیجه عمل نخواهد داشت.

+ هزینه عمل لگن در بیمارستان دولتی

تفاوت اصلی مراکز درمانی خصوصی و دولتی در ارائه خدمات است. به عنوان مثال هزینه بستری در بیمارستان های خصوصی بیشتر از بیمارستان های دولتی است و هرچه تعداد روزهای بستری در بیمارستان خصوصی بیشتر باشد، هزینه نهایی تعویض مفصل لگن بیشتر خواهد بود.

↫ تعویض مفصل ران توسط دکتر کاوه قرنی زاده:

00:51
truncate dir-rtl

تعویض مفصل ران | دکتر کاوه قرنی زاده

هزینه آزمایشات قبل از جراحی تعویض مفصل لگن

به طورکلی، قبل از هر عمل جراحی، پزشک آزمایشات یا عکس برداری هایی را برای تشخیص دقیق تر توصیه می کند. به عنوان مثال هزینه هایی مانند آزمایش خون قبل از عمل، عکسبرداری با اشعه ایکس، ام آر آی یا سی اسکن از جمله مواردی است که برای آمادگی قبل از تعویض مفصل لگن لازم است انجام شود و هزینه مجزا از بیمارستان و دستمزد جراح دارد.

✍️ بیشتر بخوانید: خوابیدن بعد از تعویض مفصل لگن

هزینه ویزیت و داروها تعویض مفصل لگن

از دیگر عوامل موثر در قیمت نهایی جراحی های مفصل می توان به ویزیت های قبل و بعد از عمل اشاره کرد. علاوه براین، مصرف برخی داروها قبل و بعد از عمل نیز می تواند در هزینه های جانبی اثرگذار باشد. علاوه بر این، یکی از اقدامات موثر برای بازیابی توان حرکتی بیمار پس از جراحی های مفاصل، فیزیوتراپی است. توجه داشته باشید که هزینه فیزیوتراپی از هزینه عمل، دستمز جراح و بیمارستان متفاوت خواهد بود.

هزینه تعویض مفصل لگن با بیمه 1403

یکی از سوالات متداول بیماران این است که آیا بیمه هزینه تعویض مفصل لگن را پرداخت می کند؟ به طور کلی، عمل های ارتوپدی همانند جراحی های ترمیم و جایگذاری مفاصل از جمله عمل های درمانی هستند. به همین علت اغلب شرکت های بیمه باتوجه به شرایط بخصوص بخشی از هزینه یا تمام آن را تقبل می کنند.

+ هزینه تعویض مفصل لگن با بیمه تامین اجتماعی

همان طور که اشاره شد، عمل های تعویض مفصل از جمله جراحی های درمانی محسوب می شوند که تحت پوشش بیمه قرار خواهند گرفت. یکی از شرکت های معتبر دولتی، بیمه تامین اجتماعی است که جراحی های درمانی را تحت پوشش قرار می دهد. لازم به ذکر است که بیمه های تامین اجتماعی تمام هزینه ها تقبل نکرده و تنها بخشی از هزینه ها را پرداخت خواهد کرد.

+ هزینه تعویض مفصل لگن با بیمه تکمیلی

علاوه بر بیمه تامین اجتماعی، بیمه های تکمیلی نیز جراحی های درمانی مفاصل از جمله تعویض مفصل ران و لگن را تحت پوشش قرار می دهد. البته میزان پرداختی هزینه ها به دو عامل سقف بیمه و حق پرداختی بیمار بستگی دارد. توجه داشته باشید هزینه پرداختی بر اساس شرکت تحت پوشش متفاوت است، لذا پیش از اقدام برای عمل از شرایطشرکت بیمه خود مطلع شوید.

در نهایت…

هزینه تعویض مفصل لگن و ران از جمله مواردی است که اغلب واجدین شرایط این عمل نگران آن هستند. به طورکلی، هزینه های جراحی مفاصل به عواملی مانند شدت آسیب، نوع عمل، دستمزد جراح، نوع بیمارستان و هزینه های جانبی آزمایش و دارو بستگی دارد. جراحی های ارتوپدی اکثرا درمانی محسوب می شوند، لذا شرکت های بیمه بر اساس قراردادها مبلغی از جراحی را پرداخت می کنند. در پایان توصیه می شود به منظور کاهش هزینه از جراحی زیر نظر پزشکان غیر متخصص و بی تجربه خودداری کنید. همچنین برای موفقیت در جراحی به بهترین جراح لگن در تهران مراجعه کنید.

مطالب مرتبط
یک پاسخ
  1. باسلام، بنده فردی۵۳ساله هستم ومفصل لگن سمت راستم دچار در رفتگی شده، مردهستم ساکن کرمانشاه لطفا بفرمایید هزینه عمل بنده چقدر میشود وچه موقع میتوانم برای عمل مراجعه کنم، mriوعکس رادیولوژی هم دارم چطور وقت بگیرم،باسپاس از شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *