عوارض-عمل-تعویض-مفصل-لگن

عوارض عمل تعویض مفصل لگن

عوارض عمل تعویض مفصل لگن

یکی از سوالات شایع در بین افراد اینست که آیا ریسک عوارض در عمل جراحی تعویض مجدد مفصل لگن بالاتر از عمل تعویض مفصل لگن اولیه است ؟ در پاسخ باید گفت عمل جراحی تعویض مفصل برای بار دوم ، عمل سنگین تری است و بنابراین خطرات و عوارض آن هم محتمل تر است . عمل دوباره ، مدت بیشتری طول می کشد و بنابراین زمان بیهوشی در آن طولانی تر است . زخم بزرگتری روی پوست ایجاد خواهد شد و همچنین مقدار خونریزی هم بیشتر خواهد بود . به علت آسیب بیشتر بافت ها در هنگام عمل جراحی ، خطر عفونت بالاتر خواهد بود .

آسیب عصب فمورال و سیاتیک هم با احتمال بیشتری قابل وقوع است . چرا که اعصاب در بین بافت های دستکاری شده در عمل جراحی قبلی قرار گرفته اند و تشخیص آنها کمی مشکل تر به نظر می رسند. همچنین کشش بیشتر بافت ها در حین عمل جراحی احتمال آسیب عصب را بیشتر می کند .

عمل جراحی تعویض مفصل برای بار دوم ، عمل سنگین تری است و بنابراین خطرات و عوارض آن هم محتمل تر است . دکتر کاوه قرنی زاده متخصص ارتوپدی  و فلوشیپ تعویض مفصل از جراحی برای درمان این اختلال  انجام می شود . برای مشاوره و تعیین وقت قبلی با شماره های 09216682454 – 09390942494 تماس بگیرید.

از آنجایی که در عمل جراحی بار دوم ، بافت استخوانی کمتری در محل مفصل وجود دارد . احتمال شل شدن پروتز Fixation Failure بیشتر است . چرا که استخوان کمتری برای نگهداری پروتز وجود دارد . به دلیل آسیب عضلات و بافت نرم اطراف مفصل ، احتمال دررفتگی مفصل لگن هم در عمل جراحی بار دوم ، بالاتر است . عضلات ضعیف تر هستند و کمتر می توانند کشش مناسب را جهت ثبات اجزاء پروتز ، اعمال کنند .

Dear عوارض عمل دوم تعویض مفصل لگن

اختلاف طول اندام های تحتانی هم در عمل جراحی مجدد ، ممکن است تغییر کند . این مشکل از یک طرف به دلیل کاهش بافت استخوانی در محل عمل جراحی و از طرف دیگر به دلیل اعمال فشار بیشتر به عضلات و کشیدن بیشتر آنها ممکن است اتفاق افتد .

در نهایت عمل جراحی طولانی تر با برش بزرگ تر ، معمولا دردناک تر است . درد بیشتر بیماران سبب راه اندازی آنها در مدت طولانی تر خواهد شد که این امر خطر لخته شدن خون و عوارض دیگر مانند زخم بستر و مشکلات ریوی را افزایش خواهد داد .

عوارض-عمل-تعویض-مفصل-لگن
عوارض-عمل-تعویض-مفصل-لگن

توان بخشی بعد از عمل دوم تعویض مفصل لگن

مدت زمان توان بخشی بعد از عمل تعویض مفصل لگن مجدد ، به چگونگی عمل جراحی بستگی دارد . در اکثر موارد ، توان بخشی بعد از عمل مجدد همانند مراحل توان بخشی اولیه است . بیمار در روز اول و یا دوم بعد از عمل جراحی از تخت خارج خواهد شد و چند روز بعد ، از بیمارستان مرخص می شود .

استفاده از داروهای آنتی بیوتیک و رقیق کننده خون ، همانند عمل اولیه در همان روزهای اول آغاز می شود .

مراحل راه اندازی بعد از عمل جراحی ممکن است کمی تغییر کند . اگر از پیوند استخوانی در محل عمل جراحی استفاده شده باشد ، ممکن است وزن اندازی بر روی پای عمل شده تا چند وقت به تعویق بیفتد و یا به صورت ناکامل انجام شود تا استخوان پیوندی فرصت ترمیم داشته باشد .

مطالب مرتبط با این مقاله :

دررفتگی مفصل ران 

جراحی تعویض مفصل لگن در جوانان 

شکستگی لگن 

شکستگی لگن در سالمندان 

روش درمان شکستگی لگن

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *