آسیب های شانه

آسیب های شانه

آسیب های شانه

آسیب های شانه ، اغلب در ورزشکارانی که فشار بیشتری به شانه هایشان وارد می شود، شایع می باشد، ورزش هایی مانند شنا، تنیس و یا وزنه برداری. البته این آسیب می تواند هنگام برخی فعالیت های ساده نیز اتفاق بیفتد.

آسیب های شانه
آسیب های شانه

علائم آسیب شانه

در صورتی که در شانه های خود درد احساس کردید، این موارد را نیز در نظر بگیرید:

– آیا شانه شما سفت شده است؟ آیا می توانید شانه خود را مانند حالت طبیعی بچرخانید؟

– آیا هنگام انجام فعالیت های روزانه با مشکل رو به رو می شوید؟

اگر پاسخ شما به این سوال ها مثبت است، حتما به متخصص ارتوپد مراجعه کنید.

بسیاری از آسیب های شانه به عضلات، رباط ها و تاندون های این ناحیه مربوط می شود، نه استخوان های شانه. متاسفانه در بسیاری از مواقع، افراد به درد شانه اهمیتی نمی دهند و شرایط نیز بدتر خواهد شد. آسیب شانه با علائمی مانند درد مداوم، ضعف در شانه و محدود شدن دامنه حرکتی شانه همراه می باشد.

آسیب های شانه ، اغلب در ورزشکارانی که فشار بیشتری به شانه هایشان وارد می شود، شایع می باشد. درمان این آسیب ها  به وسیله دکتر کاوه قرنی زاده متخصص ارتوپدی انجام می شود . برای مشاوره برای انجام این جراحی با شماره های 09216682454 – 09390942494 تماس بگیرید.
  • آسیب های شانه معمولا به صورت های زیر ظاهر می شود:
  • گاهی شانه از جای اصلی خود خارج می شود، و اصطلاحا دررفتگی شانه اتفاق می افتد. در چنین حالتی، بالا بردن بازو با درد همراه خواهد بود.
  • گاهی به دلیل فعالیت زیاد  دچار ساییدگی مفصل ترقوه به کتف شده و در چنین حالتی، شانه ملتهب می شود، و جهت پیشگیری از آسیب های بعدی، اقدامات درمانی سریعا باید انجام شود.
  • آسیب دیگری که در شانه دیده می شود، در عضلات گرداننده یا روتاتور کاف این ناحیه می باشد. این قسمت، از عضلات و تاندون هایی تشکیل شده است که استخوان شانه را ثابت نگه می دارند. به همین خاطر، شانه قابلیت چرخش در زوایای مختلف را دارد. در صورتی که این ناحیه آسیب ببیند، فرد بایستی مدتی از انجام فعالیت های ورزشی دوری کند.

درمان آسیب های شانه

  • تشخیص اولیه و سریع این آسیب ها، در پیشگیری از آسیب های بعدی بسیار موثر می باشد.
  • تمرینات مربوط به شانه و فیزیوتراپی، یکی از مهم ترین اقداماتی است که از سوی متخصص ارتوپد توصیه می شود. با این کار، قوای عضلانی و دامنه حرکتی بهبود می یابد.
  • مصرف داروهای ضد التهابی نیز به کاهش درد و التهاب کمک می کند.
مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *