بهترین کتخصص ارتوپدی تهران

بهترین متخصص ارتوپدی در شمال تهران

زمانی که حرکت کردن فرد به دلیل بیماری، آسیب و درد در استخوان ها، ماهیچه ها و مفاصل محدود می شود، مراجعه به یک متخصص ارتوپدی ضروری است. بیماری ها و آسیب های اسکلتی – عضلانی در هر سن و جنسیتی دیده می شود و افراد مبتلا را از حرکت کردن و کار کردن و لذت بردن از زندگی باز می دارد. خبر خوب این است که تمامی افراد از کودکان مبتلا به اسکولیوز گرفته تا بزرگسالان مبتلا به انواع آسیب ها می توانند با مراجعه به متخصص ارتوپدی خوب درمان شوند. گزینه های درمانی مختلفی برای این افراد وجود دارند تا بتوانند زندگی بهتر و با کیفیت بالاتری داشته باشند. ما در این مقاله قصد داریم به بررسی خدمات بهترین متخصص ارتوپدی در شمال تهران بپردازیم، لذا تا انتها همراه ما باشید.

متخصص ارتوپدی کیست؟

جراحان ارتوپدی به پیشگیری، تشخیص و درمان بیماری های مرتبط به استخوان ها، مفاصل، رباط ها، تاندون ها و ماهیچه ها می پردازند.

برخی از جراحان ارتوپدی به انجام جراحی های کلی می پردازند در حالی که برخی دیگر از جراحان در زمینه های تخصصی تر و مشخصی از بدن فعالیت می کنند. از جمله این نواحی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

بهترین متخصص ارتوپد
  • زانو ولگن شامل در رفتگی لگن، شکستگی لگن، تعویض مفصل زانو، تعویض مفصل لگن، درد و آسیب به لگن
  • شانه، آرنج و دست شامل آرتروز دست و شانه، کین باخ یا سیاه شدن مچ و در رفتگی شانه
  • پا و قوزک پا شامل سندروم پای کوتاه، زانو ناپایدار، دردهای مچ پا و شکستگی پا
  • استخوان ها شامل پوکی استخوان، شکستگی استخوان ها و عفونت استخوان ها
  • ستون فقرات شامل شکستگی ستون فقرات، سیاتیک، تنگی کانال، آرتریت ستون فقرات و گودی کمر

چه بیمارانی به متصص ارتوپدی مراجعه می کنند؟

جراحان ارتوپدی تمام بیماران با هر سن و جنسیتی را درمان می کنند. از نوزادان و شیرخوارگان گرفته تا افراد مسن همگی می توانند به متخصص ارتوپدی مراجعه داشته باشند. درمان آسیب هایی که در نتیجه ورزش های تماسی رخ داده است و یا درمان انواع شکستگی ها و تغییر شکل های ستون فقرات همگی توسط متخصص ارتوپدی انجام می گیرد. جراحی های تعویض مفصل لگن و زانو و … نیز توسط این متخصص انجام می گیرد.

درمان هایی که بهترین متخصص ارتوپدی انجام می دهد

جراحان ارتوپدی در ابتدا به انجام روش های غیر جراحی مانند دارودرمانی و یا فیزیوتراپی می پردازند تا مشکل و بیماری را تحت کنترل در آورند. در صورتی که روش های غیر جراحی موثر واقع نگردد نیاز است که از روش های جراحی استفاده شود تا به ترمیم آسیب یا اصلاح یک وضعیت کمک شود.

درد های اسکلتی عضلانی اولین علت مراجعه بیماران به پزشک ارتوپد است. حتماً می دانید که جراحان ارتوپدی به درمان استخوان های شکسته و تعویض مفصل های آسیب دیده و دردناک می پردازند. ولی آیا می دانستید که این پزشک به درمان بیماری های زیر نیز می پردازد؟

آسیب های ورزشی

کمر درد، آسیب به دیسک کمر و تنگی کانال کمر

تومورهای استخوانی

تونل کارپال، آرتریت دست و آسیب به دست

پای پرانتزی و پای ضربدری

اختلاف در طول اندام پاها

آسیب های تاندون آشیل

انواع آرتروز و آرتریت و ورم مفاصل

جراحی های متخصص ارتوپدی

یک متخصص ارتوپدی جراحی های تعویض مفصل زانو، تعویض مفصل لگن، جراحی پارگی رباط صلیبی و انواع جراحی های مربوط به مفاصل را انجام می دهد. در ادامه مقاله درباره انواع جراحی های ارتوپدی توضیح می دهیم.

جراحی تعویض مفصل زانو

زانو در اثر عوامل مختلفی مانند آرتروز زانو، ضربه شدید به زانو، سیاه شدگی سر استخوان و … آسیب می بیند و دچار فرسایش می شود. همین امر سبب می شود که غضروف محافظت کننده مفصل زانو از بین برود و باعث درد هنگام راه رفتن شود. در جراحی تعویض مفصل زانو بخش هایی از زانو که آسیب دیده اند، ترمیم می شوند. در برخی موارد نیاز است که کل مفصل زانو تراشیده شده و با ایمپلنت جایگزین شود. ولی در برخی موارد تنها بخش اندکی از مفصل بریده می شود و با با پروتز یا ایمپلنت مخصوصی تنها همان بخش جایگزین می شود. جراحی تعویض مفصل زانو می تواند توانایی حرکتی را به فرد بازگرداند.

با استفاده از پروتز مخصوص، لایه ی محافظ مصنوعی روی مفصل زانو قرار می گیرد که از ضربه ها و فشاری که به زانو وارد می شود، می کاهد. این جراحی می تواند برای جوانان و یا افراد مسن انجام شود. در افراد جوان در اغلب موارد آسیب شدیدی به زانو وارد شده است و زانو ضربه دیده است. ولی در افراد مسن در اغلب موارد شاهد آرتروز زانو هستیم.

جراحی تعویض مفصل لگن

عوارض-عمل-تعویض-مفصل-لگن

لگن به دلیل آرتروز می تواند دچار ساییدگی شود و همین امر موجب می شود که مفصل لگن آسیب ببیند و با حرکت کردن، فرد دچار درد شود. این جراحی در برخی موارد به دلیل سیاه شدگی سر استخوان ران و یا آرتریت لگن و یا موارد دیگر مانند آسیب و ضربه در تصادفات و … انجام می گیرد. جراحی تعویض مفصل لگن همانند زانو، پروسه مشابهی دارد.

این جراحی با تراش دادن قسمت های آسیب دیده لگن ( که می تواند جزئی و یا کامل باشد ) و جایگزین کردن با مفصل مصنوعی، شکل مفصل لگن را بازسازی می کند. غضروف لگن که به دلایل مختلفی که ذکر شد آسیب دیده و از بین رفته است، بازسازی می شود و فرد توان حرکتی خود را باز می یابد.

جراحی تعویض مفصل لگن یا ران یکی از شایع ترین جراحی های ارتوپدی است که توسط متخصصین ارتوپدی انجام می گیرد. این جراحی نرخ موفقیت بالایی دارد و بسیاری از افرادی که این جراحی را انجام میدهند رضایت بالایی از جراحی دارند. بعد از این جراحی نیاز است که دوره بازتوانی یا فیزیوتراپی انجام گیرد تا فرد بتواند انجام حرکات معمول و روزمره را به راحتی انجام دهد.


یکی از مزایای بهترین متخصص ارتوپدی در شمال تهران داشتن ویدئو های مفید در حوزه ارتوپدی و برسی روش های درمان و عوارض جراحی است. در این قسمت می توانید یکی از ویدئو های دکتر کاوه قرنی زاده را مشاهده نمایید. برای مشاهده ویدئو های بیشتر به کانال آپارات دکتر قرنی زاده مراجعه نمایید.

جراحی پارگی رباط صلیبی

رباط صلیبی زانو در اغلب موارد هنگام انجام ورزش های تماسی و سنگین آسیب می بیند و پاره می شود. ورزش های تماسی و ورزش هایی که نیاز به تغییر موقعیت سریع دارند شامل فوتبال، بسکتبال و … هستند. ورزشکاران بیشتر در معرض آسیب به زانو و پارگی رباط صلیبی هستند. بسیاری از ورزشکاران که دچار این عارضه می شوند، برای بازگشت به فعالیت های روزمره و ورزش کردن نیاز است که یک دوره بازتوانی طولانی را پشت سر بگذارند.

برخی پزشکان و جراحان ارتوپدی پیشنهاد می کنند که از هفته ها قبل از جراحی فرد ورزش های خاصی را انجام دهد. به این ترتیب عضلات زانو و چهارسر ران که به حرکت دادن مفصل زانو کمک می کنند، تقویت می شوند. در صورتی که زانو خیلی سفت و متورم باشد و عضلات ضعیف باشند، احتمال موفقیت جراحی خیلی پایین می آید.

در جراحی رباط صلیبی زانو که به نوعی یک روش جراحی بازسازی کننده است، از روش آرتروسکوپی کمک گرفته می شود. این عمل سرپایی است به طوری که نیازی به بستری بیمار در بیمارستان نیست. بافتی جایگزین تاندون زانو می شود.برای اطلاعات بیشتر می توانید مقاله جراحی بازسازی رباط صلیبی را بخوانید.

آرتروسکوپی زانو

این عمل به نوعی انجام می گیرد که برش وسیعی روی زانو ایجاد نمی کند. ابزارهای جراحی از برش کوچکی که ایجاد می شود وارد ناحیه مفصل زانو می شوند و عمل جراحی را انجام می دهند. اینجراحی نسبت به جراحی باز مزایای بیشماری دارد. دوران نقاهت جراحی کوتاه تر است و فرد سریع تر سرپا می شود. همچنین اسکار کمتری ایجاد می شود.

این عمل به منظور انجام اصلاحاتی روی مفصل زانو انجام می گیرد و در برخی موارد به ترمیم آسیب های زانو کمک میکند.

آرتروسکوپی لگن

لگن در بسیاری از موارد آسیب های جزئی می بیند که نیازی به انجام جراحی های گسترده و تعویض مفصل لگن ندارد. در این موارد می توان تنها با آرتروسکوپی لگن به درمان مشکلات لگن کمک کرد. در کل جراحی های آرتروسکوپی دوران نقاهت کوتاه تری دارند و مزایای بیشماری دارند ولی محدودیت های مختلفی برای جراح ایجاد می کنند.

جراحی های ارتوپدی در کودکان

کودکان در بسیاری از موارد در بدو تولد، مشکلات لگن و زانو دارند و همین امر سبب می شود که برای درمان به متخصص ارتوپدی مراجعه داشته باشند. این جراحی ها باید با حساسیت بیشتری انجام گیرند. کودکان به عارضه های مختلفی مانند دررفتگی مفصل لگن، پای پرانتزی و ضربدری و موارد دیگر مبتلا می شوند که در این موارد در ابتدا از روش های غیر جراحی کمک گرفته می شود و سپس در صورتیکه از این روش ها جواب گرفته نشود، از جراحی کمک گرفته می شود.

انواع مشکلات زانو
انواع مشکلات زانو

جراحی زانوی پرانتزی

جراحی زانوی پرانتزی به بهبود حالت پرانتزی زانو کمک می کند. این روش جراحی با استفاده از پلاتین انجام می گیرد و زانو ها صاف و موازی کنار هم قرار می گیرند. این جراحی در اغلب موارد در بزرگسالان انجام می گیرد.

جراحی زانوی ضربدری

در زانوی ضربدری زانو ها به هم نزدیک اند و قوزک پا ها از هم فاصله زیادی دارند. این عارضه هم با جراحی قابل درمان است. در بیماران جوان تر و کودکان می توان با روش های غیر جراحی به درمان کمک کرد.

ویژگی های بهترین متخصص ارتوپدی در شمال تهران

جهت شناسایی بهترین متخصص ارتوپد لازم است که با برخی از ویژگی های پزشک آشنا باشید. به طورکلی، مهمترین و کلیدی ترین ویژگی های متخصص خوب ارتوپدی عبارتند از:

  • سوابق عملی بالا
  • آشنا با دانش علمی و عملی روز
  • بهره گیری از تکنولوژی روز دنیا
  • داشتن مجوز رسمی از سازمان نظام پزشکی
  • پایبندی به اخلاق حرفه ای
  • توجه به سلامتی بیمار
  • میزان رضایت بالای مراجعین از پزشک

کلام آخر

امروزه با پیشرفت علم پزشکی بسیاری از بیماری های اسکلتی – عضلانی قابل درمان و کنترل هستند. چنانچه به یکی از بیماری های ارتوپدی مبتلا شوید می توانید به بهترین متخصص ارتوپدی در شمال تهران با تجربه و مهارت بالا مراجعه شود.

در صورتی که شما یا اطرافیانتان به انجام جراحی های ارتوپدی نیاز دارد می توانید به یک متخصص ارتوپدی مراجعه داشته باشید. دکتر کاوه قرنی زاده متخصص ارتوپدی و فلوشیپ تعویض مفصل با بهره گیری از تکنیک های نوینی به درمان انواع بیماری های و جراحی های ارتوپدی می پردازند. لذا برای مشاوره و تعیین وقت قبلی با شماره های مطب تماس بگیرید یا اینستاگرام را دنبال کنید.

مطالب مرتبط
4 پاسخ
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *